• Vi söker OMBUD...

Vi söker OMBUDSMAN/KVINNA

Vi söker

OMBUDSMAN/KVINNA

Tillträde: snarast möjligt eller senast 2018-01-01.

Anställningsform: allmän visstid

Anställningstid som längst: 2018-12-31, med en månads ömsesidig uppsägningstid

Anställningsgrad: 100 % eller enligt överenskommelse

Vänsterpartiet Väst är ett nytt partidistrikt i Västra Götaland och bildades vid årsskiftet. Vi är ca 550 medlemmar som är organiserade i 11 partiföreningar.

Nuvarande ombudsman (administrativ sekreterare) har tjänstledigt från 2017-11-01 för annat uppdrag. Därför utlyser vi nu en tjänst inom allmän visstid och söker nu ombudskvinna/man till Vänsterpartiet Väst.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetet innebär mycket kontakt med partiföreningar, parlamentariker, enskilda medlemmar och allmänhet. Arbetet innebär också viss samverkan med Ung Vänster, Vänsterpartiet Västra Götaland och partistyrelsen/partikansliet centralt.

Du kommer att arbeta nära distriktsstyrelsen och framförallt dess arbetsutskott. I tjänsten ingår kommunikationsarbete, hantering av vårt medlemsregister, vår hemsida och vår Facebook, arbete med studier i linje med distriktsstyrelsens beslut samt ett visst ansvar för planering och ett deltagande i valrörelsen 2018.

KVALIFIKATIONER

Du har mycket god kännedom om Vänsterpartiets politik och organisation. Erfarenhet från styrelsearbete, eller annat organisatoriskt arbete, inom Vänsterpartiet eller motsvarande organisation är meriterande. Med stundande valrörelse under nästa år är det av stor betydelse om du kan visa på kompetens inom kommunikativt arbete såsom informatör, journalist eller kommunikatör etc. Särskild vikt kommer att läggas vid erfarenhet av aktivt arbete i Vänsterpartiets tidigare valrörelser.

Du har förmåga att arbeta självständigt och kan identifiera och ta initiativ till lösningar på problem som uppstår. Samtidigt är du bra på att samarbeta och utveckla dina arbetsuppgifter tillsammans med andra. Du är ansvarstagande och noggrann, har god organisatorisk förmåga och gärna erfarenhet av registerhantering. Distriktet är relativt litet geografiskt och det är tämligen enkelt att ta sig med kollektivtrafik mellan de olika delarna i distriktet.

UPPLYSNINGAR

Tillträde: snarast möjligt eller senast 2018-01-01.

Omfattning: 100 % (37,5 tim./vecka) eller enligt överenskommelse. Oreglerad arbetstid, arbete kvällar och helger förekommer.

Lön: Enligt Handelsanställdas förbund, kollektivavtal.

ANSÖKAN

Mejla din ansökan snarast, senast 2017-11-03, till:

VILL DU VETA MER?

Kontakta distriktsordförande: