• Vill du jobba f...

Vill du jobba för Vänsterpartiet i Västra Götaland?

VÄNSTERPARTIETS REPRESENTANTSKAP I VÄSTRA GÖTALAND

Vi söker

OMBUDSMAN/KVINNA 50 %

Tidsbegränsat vikariat
2019-01-01 – 2020-12-31

Representantskapet för Vänsterpartiet Västra Götaland omfattar fem partidistrikt.
Fyrbodal, Göteborg, Sjuhärad, Skaraborg och Väst. I Vänsterpartiet är det, ännu så länge, bara i Västra Götaland som denna form av distriktssamverkan finns. Partistyrelsen beslutade om denna form för distriktssamverkan 1999.

Representantskapets styrelse sammanträder någon gång i månaden. Den följer och diskuterar kontinuerligt regionfullmäktigegruppens arbete och samverkar med dem i olika politiska frågeställningar. Andra arbetsuppgifter för Representantskapet och dess styrelse är också att arbeta fram  politiska program för regionpolitiken.

Verksamheten styrs bl.a. av stadgar för Representantskapet som faställts av Partistyrelsen, och av dokument beslutade av Representantskapet.

Nu söker vi en ombudsman/kvinna på 50 % under den tid som vår nuvarande anställde ombudsman kommer att vara tjänstledig för politiskt uppdrag.

ARBETSUPPGIFTER
Arbetet innebär mycket kontakter med de i Representantskapet ingående partidistrikten, regionens parlamentariska grupp, enskilda medlemmar och allmänhet. Arbetet innebär också viss samverkan med partistyrelsen/partikansliet centralt.

Du kommer att arbeta nära den nu anställde ombudsmannen och representantskapets styrelse, och i arbetet ingår också att följa regionens arbete.

I samråd med styrelsens ordförande har du ett visst ansvar för planering av möten, framtagande av informationsmaterial både internt och externt. Du kommer också delta i de arbetsgrupper för bl.a. politikutveckling som Representantskapet eller dess styrelse beslutar om.

KVALIFIKATIONER
Du har mycket god kännedom om Vänsterpartiets politik och organisation. Erfarenhet från styrelsearbete inom Vänsterpartiet eller motsvarande organisation är meriterande.

Du har förmåga att arbeta självständigt och kan identifiera och ta initiativ till lösningar på problem eller utmaningar som uppstår. Samtidigt är du bra på att samarbeta och utveckla dina arbetsuppgifter tillsammans med andra. Du är ansvarstagande, har god organisatorisk förmåga och bra på att uttrycka dig i tal och skrift.

Då du är hela Västra Götalandsregionens ombudsman/kvinna är körkort önskvärt.

UPPLYSNINGAR
Tillträde:  2019-01-01 eller efter överenskommelse.

Omfattning: 50 % (19 tim/vecka).
Oreglerad arbetstid, arbete kvällar och helger förekommer.

Lön: Enligt Handelsanställdas förbund, kollektivavtal för politisk sekreterare.

ANSÖKAN
Mejla din ansökan senast den 15 december 2018 till