• Vänsterpartiet ...

Vi söker

OMBUDSMAN/KVINNA

2020-09-01 Tillsvidareanställning

Vänsterpartiet Väst är ett partidistrikt i Västra Götaland. Vi är ca 730 medlemmar. I distriktet Väst ingår följande kommuner: Ale, Alingsås, Härryda, Kungälv, Lerum, Lilla Edet, Mölndal, Partille, Stenungsund, Tjörn och Öckerö

Partiets verksamhet i Väst samordnas från distriktsexpeditionen belägen i Kungälv.

Nu söker vi en ny ombudsperson då vår nuvarande går i pension.

ARBETSUPPGIFTER

Partiexpeditionen är partiets organisatoriska nav och det innebär mycket kontakter med våra partiföreningar, Ung Vänster, parlamentariker, enskilda medlemmar och allmänhet. Arbetet innebär också viss samverkan med partistyrelsen/partikansliet centralt.

Du kommer att arbeta nära distriktsstyrelsen och främst dess arbetsutskott. I tjänsten ingår ansvar för hantering av distriktets ekonomi, hantering av vårt medlemsregister samt ett visst ansvar för planering bl a av valrörelser.

ÖNSKVÄRDA KVALIFIKATIONER

Du har mycket god kännedom om Vänsterpartiets politik och organisation. Erfarenhet från styrelsearbete inom Vänsterpartiet eller motsvarande organisation är meriterande.

Du har förmåga att arbeta självständigt och kan identifiera och ta initiativ till lösningar på problem eller utmaningar som uppstår. Samtidigt är du bra på att samarbeta och utveckla dina arbetsuppgifter tillsammans med andra. Du är ansvarstagande, har god organisatorisk förmåga och gärna erfarenhet av bokföring, och av registerhantering. Då du är hela distriktets ombudsperson är körkort önskvärt.

UPPLYSNINGAR

Tillträde 2020-09-01 eller efter överenskommelse.

Omfattning: 100% (37,5 tim/vecka). Oreglerad arbetstid, arbete kvällar och helger förekommer.

Lön: Enligt Handels kollektivavtal för politisk sekreterare.

ANSÖKAN

Mejla din ansökan senast den 15 juli till [email protected]

Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden.

VILL DU VETA MER?

Kontakta våra distriktsordförande